perjantai 20. kesäkuuta 2014

Hyvin sujui laukkoihin asti

 Mun piti mennä skootterilla tallille mutta taas vaihteeksi alkoi satamaan ihan kunnolla ja sain sittenkin autokyydin. Tallilla katsoin listasta kenellä menisin, mutta sain selville vasta, että vapaana oli enää Taru ja Miks. Mietin siinä, että mulle olisi aika sama kummalla sitten menisin ja kun menin talliin niin selvisikin, että meen Miksillä koska Minna oli jo harjailemassa Tarua. Hain ponin harjapussin ja aika pian Noorakin tuli auttamaan harjaamisessa. Miksillä olin aikasemmin mennyt vain yhden koulutunnin vuonna 2012 ja sitten sen estetunnin mistä kirjoitin tännekin, että paljoa en kyllä ole sillä ratsastanut.

Laitoin ruunalle suojat ja pintelit, myöhemmin varusteet ja kun kaikki oltiin valmiita niin suunnattiin maneesiin. Alkukäynneissä tapansa mukaan Miks tuntui hirrmuisen tahmeelta, mutta kun lähdettiin ravaamaan niin se alkoi liikkumaan ihan hyvin. Tehtiin aluksi hetki vain pääty-ympyröitä ja mun piti keskittyä, etten ratsastanut vaan liikaa sisäpuolen avuilla vaan enemmänkin ulkopuolen.


Tehtiin sitten loivia kiemurauria ja vähän myöhemmin lisättiin voltit kulmiin ja I:hin. Loivalla piti pari kertaa ratsastaa ravia vähän lyhyemmäksi. Mulla ongelma oli, että sen lyhennyksen jälkeen en saanut ravia enää takaisin normaaliin tempoon ja vähän aikaa jätinkin lyhennykset kokonaan pois, että saisin ravin tarmokkaaksi. En siinä tosin onnistunut kovinkaan nopeasti, mutta muuten voltit ja tiet onnistuivat ihan hyvin kun muistin ulkopuolenkin avut. Seuraavaksi siirryttiin pituushalkaisijalle, missä piti ratsastaa vähän avoa.

Ei kuitenkaan tehty avoa pituushalkaisjalla kauaa, kun siirryttiin jo välikäynteihin ja niiden jälkeen laukkatehtävään. Tähän asti tunti oli sujunut hyvin siihen nähden, että menin taas niin pitkästä aikaa Miksillä. Laukkatehtävä oli kuitenkin sellainen, että ihan vaan pituushalkaisija laukattiin ja myöhemmin myös pitkät sivut. Tai olisi pitänyt laukata, en mä saanut kunnon laukkaa edes nostettua kertaakaan pitkille sivuille...


Pituushalkaisijalle sain nostettua laukan aika usein, mutta nostot eivät olleet mitään kauneimpia. Myös laukka jäi aina tosi tahmeeksi ja mun istunta näytti ihan hirveeltä, videoissakin noissa parissa pätkissä varsinkin jalka on ihan väärässä paikassa.. Tuntui, että pompin hirveesti laukan jälkeisessä ravissa, mutta kun ensin tehtiin avoa pitkille sivuille, niin se onnistui sentään kerran ihan hyvin. Kuitenkin, oon ihan tyytyväinen tuntiin koska raviosuudet menivät sen verran hyvin ja mun istunnassa oli varmaan aina joku syy silloin kun en saanut laukkaa nousemaan, sen verran herkkä kun Miks on ainakin suusta.

Kuvista kiitos Nooralle sekä Jennille, videosta kiitos Nooralle!


Nyt alkaakin jo leiri lähestyä, viikon päästähän se jo melkein on! Ensi viikolla tulossa ainakin jotakin postausta ja sitten leiriviikosta 29.6.-4.7. tulee jokaisesta päivästä erikseen postaus.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti