sunnuntai 25. lokakuuta 2015

Sählä Säpä

Viime tiistaina vuorossa oli sitten puomitunti ja jälleen mulla oli uusi hevonen testattavana, nimittäin Sinihaan Oikosulku aka Pikku-Säppi. Ruuna olikin aika mielenkiintoinen tapaus ratsastaa, kuten olin ajatellutkin sen perusteella mitä olin sitä nähnyt aiemmin. En viitsi tunnista kirjotella sen enempää, koska Noora oli jälleen kuvaamassa ja video saa kertoa enemmän meidän menosta, vaikka eipä siitäkään aina kovin hyvin näe kun oli niin pimeää.

Mentiin tunnilla kuitenkin käynti- sekä raviväistöjä puomien välissä, sekä laukkavoltteja. Toiset teki myös vaihtoa puomilla, mutta mä en lähtenyt sitä yrittämään koska laukassa oli muutenkin niin paljon työstettävää. Käynnistä Säpän kanssa ei meinannut tulla mitään, kun se hipsutteli koko ajan jotakin muuta kuin käyntiä ja vaihtoehdot olivat seis tai sitten ihme hipsuttelu. Ja päätään ruuna heilutti ihan kokoa ajan käynnissä.


Ravissa meni jo hieman paremmin, vaikka Säpä edellee heilui hirveästi päänsä kanssa. Vain alku- sekä loppuraveissa sain ratsastettua hyviä pätkiä, missä ruuna kulki rennosti. Muuten pää oli koko ajan taivaissa ja meno muutenkin kovin jännittynyttä. Väistöä tuli kyllä jonkin verran molemmissa askellajeissa - oikealle käynnissä vähän liikaakin - ja laukkaympyröistäkin selvittiin, mutta olisihan tuo voinut mennä paljonpaljon paremminkin. Säpä ei kuitenkaan ole vielä kauaa edes tunneilla pyörinyt, eikä sillä aikaisemmin ollut ratsastettu paljoakaan. Voisin mä hypätä tuon ruunan selkään vielä toistekin ja koittaa jospa menisi paremmin!



Kaikesta postauksen materiaalista kiitokset Nooralle!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti