lauantai 11. lokakuuta 2014

Rentoa menoa ennen lomaa

Tänään eilen meillä alkoikin syysloma, joten seuraavaksi koko ensi viikko kotona ja heti tänään Vironmäelle katsomaan estekisoja! Siellä pystyy suorittamaan merkkejä ja Noora yrittääkin saada läpi C-merkin esteosuuden Ranella. Pitkästä aikaa postausta Vironmäeltä sitten tänne bloginkin puolelle!

Tällä viikolla mulla oli taas kaksi tuntia, ja molemmat mentiin vähän rennommin. Maanantailta ei ole jälleen kuvia, mikä harmittaa aika paljon, koska menin taas Iinalla eikä mulla ole mitään materiaalia siitä ylipäänsä. Tamma tuntui taas tosi hyvältä, aina vaan paremmalta tunnin loppua kohden.

Kaikki tuntikuvat + videot keskiviikolta, © Janika

Mentiin koko tunti leikkimielisesti katrilliharjoituksia ja alkuverryttelyksi seuraa johtajaa. Sitten vähän parityöskentelyä ja olin Iitan ratsastajan pari. Mentiin vähän sikinsokin kaikki ja sitten lopputunnista harjoiteltiin jonossa/jonoissa pieni esitys. Saatiin pari uutta ideaa seuraavaan mahdolliseen katrilliesitykseen jossain tapahtumassa. Yksi kiva oli sellainen pitkältä sivulta lähtevä propelli, missä onnistuttiin loppujen lopuksi aika hyvin!


Koko tunti oli yleisesti mukava ja kivaa vaihtelua, vaikka silti olisi ollut vähän kivempi vääntää kunnolla koulua. Tyytyväinen oon kuitenkin ja Iina oli koko tunnin oikein kiva! Pääsin laukkaamaankin hyvin jonossa sen yhden ainoan keskiympyrän, mitä ehdittiin tunnin aikana laukata.

Keskiviikkona sitten lähdettiin humputtelemaan ilman satulaa koulua ja menin Iitalla! Tunnilla tehtiin alkuverryttelyjen jälkeen pituushalkaisijaa, miltä väistettiin uralle. Ensin käynnissä, sitten ravissa. Molemmissa askellajeissa mulla oli vähän samat ongelmat; en saanut Iitaa ihan suoraksi ja jäin sisäohjaan helposti kiinni. Tuli kuitenkin hyviä pätkiä.


Väistettiin tietysti molempiin suuntiin ja sitten tehtiin edelleen pituushalkaisijalla voltteja. Niiltä piti sitten nostaa laukka, eli halkaisijan aikana tuli ratsastettua molemmat laukat läpi. Sain istuttua laukoissa paljon paremmin suorassa kuin pohkeenväistöissä. Laukka oli vähän löysää, mutta olen silti ihan tyytyväinen.

Mentiin sitten taas loppuverkaksi seuraa johtajaa ja mä olin myös johtajana vikaksi. Tein keskiympyrää, pituushalkaisijaa ja loivaa kiemurauraa. Tunti oli kokonaisuudessaan tosi kiva ja oli mukava taas pitkästä aikaa päästä menemään ilman satulaa! Mulla onkin sitten kisat  25.-26.10 ja se HIHS:iin meno nyt harmillisesti peruuntuikin. No, ehkä ensi vuonna sitten!


Sitten loppuun vielä vähän asiaa hoitohevosista. Iitahan mulla on nyt ollut koko ajan hoitoheppana aina keskiviikkoisin sekä joka toinen maanantai, kun mulla on tunti. Putsailen aina tamman varusteita, harjoja ja ruokakuppia. Nyt mulla on kuitenkin myös toinen pieni hoitoponi, nimittäin Vanja! Sitä hoitelen aina torstaisin hevostaito-tuntien jälkeen. :)

4 kommenttia:

  1. Sut on haastettu! :) http://ratsastus-elamantapa.blogspot.fi/2014/10/haaste-kesan-suosikit.html

    VastaaPoista
  2. Tää oli tosi ihana postaus! Ja ihana blogi sulla! :)

    - Mimmi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon! Sulla on myös tosi kiva blogi! :)

      Poista