lauantai 19. lokakuuta 2013

myday 18.10 - esteitä Miksillä




 Kuvasin eilen mydayn huvikseen kun en ollut sellaista taas vähään aikaan kuvaillut. Estetunnista tein kuitenkin myös oman koosteen joka löytyy alhaalta, koska sain niin paljon materiaalia mistä kiitos kuuluu Nooralle! Eilen oltiin tallilla jossain vähän ennen viittä ja olin arvuutellut kenellä mahdollisesti menisin. Listassa lukikin mun nimen perässä vahva ehdokas nimittäin Miks. Ruunalla en ollutkaan mennyt mun mielestä kuin kerran koulua viime elokuussa. Se kun ei ole ollut paljoakaan tuntikäytössä, joten oli aika jännää lähteä sillä hyppäämään! Taas mulla oli pieniä ennakkoluuloja tunnista, mitkä olivat jälleen ihan turhia.

 Enemmän päivästä ja tunnista näette videoilta, joten kerron tässä vaan vähäsen. Tunnin aiheena oli siis tiukat käännökset esteille täyskaarroilla, mutta mukana oli myös kavalettisarja ja toinen pysty. Raviverryttelysä sai mennä puomeja ja kavaletteja itsenäisesti sekä tehdä niiden jälkeen pysähdyksiä. Sain tehtyä hyviä pysähdyksiä, mutta niistä liikkeellelähtö jäi aina aika tahmeeksi. Laukattiin kaikki samaan aikaan ja työskenneltiin itsenäisesti molempiin suuntiin. Miksi liikkuikin aika hyvin, mitä olin ensin epäillyt. Aluksi tultiin kavalettisarjaa ja tokan esteen jälkeen täytyi tehdä ympyrä ennen harmaata pystyä. Seuraavalla kerralla otettiin pysty mukaan. Ekaan suuntaan sain tultua sujuvammin, toiseen vauhti vähän hiipui.


Noora otti kännykällään söpön kuvan Kertusta


Muutama erittäin laadukas kuvankaappaus tänne väliin.

 Lähdettiin sitten tulemaan tunnin päätehtävää eli tehtiin täyskaarrot molemmille kulmaesteille, tosin ensin molempien ympärille voltit missä harjoiteltiin katsetta ja johtavaa ohjaa. Pääsin menemään tehtävän hyvin, mutta okserille käännyttäessä mulla oli vähän kova käsi, mihin Miksi reagoi heilauttamalla päätään. Seuraavaksi tultiin molemmat täyskaarrot suoraan ja mulla tippui pysty, koska kaarre venyi ja hypättiin este vinosti. Okseri sujui hyvin ja tultiin sitten toi rata mikä tossa alhaalla kuvassa. Se sujui hienosti, vaikka kavaleteilla välit meinasivat jäädä vähän ahtaiksi kun Miks liikkuikin jo vähän liikaakin eteenpäin.

 Lopuksi tultiin helppo rata, eli kaikki esteet peräkkäin lähtien okserista. Kun lähestyin okseria niin Miks teki ainoan pienen temppunsa mitä se koko tunnin aikana teki. Ei se onneksi muuta kun jotain vähän hyppäsi ja veti päätään alas, ruuna kun osaa tehdä pahojakin pukkeja. Tää vika tehtävä meni mulla parhaiten tunnista ja sain kaikkiin väleihin oikeat askelmäärät. Näin jäi tosi hyvä fiilis lopuksi ja oon todella tyytyväinen tuntiin muutenkin! En ollut koskaan ruunalla hypännyt, enkä edes pahemmin siitä muutenkaan pitänyt, mutta tää tunti meni niin kivasti, että poni sai kyllä kehuja ja paljon! :D






 Loppuverkkojen jälkeen vein Miksin karsinaan, hoidin sen pois ja kehuin vielä vähän lisää. Oleskeluhuoneessa olikin jo ne seuravaatteet ja sieltä nappasin mukaan harmaan kolitsin minkä olin tilannut. Lopuksi kuitenkin tämä kooste, missä on jo käytetty musa mutta.. Tässä näkyy siis ihan kaikki tehtävät mitä tehtiin tunnilla. Huomenna pitäisi sitten taas matkata Rautalammille ja siellä maanantaina normaalisti tunti. Pistäkää kuitenkin toki kommenttia mitä piditte myday-videosta!




2 kommenttia: