sunnuntai 9. helmikuuta 2014

but I мιss you ♡



 Postausta Kertusta oon suunnitellut jo pitkään ja nyt halusin tämän kirjoitella, kun oon saanut videonkin tehtyä. Sinä aikana kun ratsastin Vironmäellä vakituisesti, Kerttu opetti mulle ylivoimaisesti eniten kaikkea, varsinkin kisaamisesta ja valmentautumisesta. Kisasin tammalla kaikista eniten ja ennen syksyä 2012 kävin sillä myös melkein kaikki valmennukset mihin osallistuin, ihan vain paria lukuunottamatta. Meidän yhteinen aika kesti muutaman vuoden ja suurimman osan siitä ajasta minkä kävin Vironmäellä ratsastamassa.

2007
Mua harmittaa kauheesti, kun en oo mun mielestä kirjoittanut minnekään kunnolla, että milloin
menin ensimmäisen kerran Kertulla. Kesällä 2007 leirillä menin tammalla yhden estetunnin ja se on aikaisin kirjoitus mitä olen tällähetkellä löytänyt. Se ei ole ihan varmaa kuitenkaan, että se olisi ollut ensimmäinen ratsastus tammalla, koska en ole siihen kirjoittanut mitään muuta kuin että meni tooooosi hyvin. Vuonna 2007 menin Kertulla kuitenkin vain pari tuntia ja tykkäsin siitä jokaisella tunnilla. Tosin sillä oli vähän hankalaa välillä mennä, kun ei meinannut ylettää pohkeet edes satulan siivestä yli.. :D

Kuvia on vuodesta 2009 eteenpäin

 2008
Tältä vuodelta en ainakaan löytänyt juuri yhtään kirjoitusta Kertusta, mutta varmasti menin sillä taas muutaman tunnin. Muistan kun aina jossain välissä Kerttu oli melkein sieltä pahimmasta päästä hevosista, kun se oli niin hurja varsinkin maneesissa. Sitä on niin vaikea kuvitella nykyään.

2009
Vuonna 2009 alkoi kunnolla mun vakituinen ratsastaminen Kertulla, kun silloin kesällä päätin osallistua tammalla yhtiin puistiksiin ja sitten kenttiksiin. Muistan kun mietin niin kovasti, että uskaltaisinko nyt toivoa kisoihin isoa hevosta kun aikasemmin olin startannut kisoissa Rebellä tai Oonalla. Asiaan vaikutti paljon se, että Anna oli jo aikasemmin mennyt kenttikset Kertulla ja kun niillä oli mennyt tosi hyvin, niin ajattelin siinä sitten, että ehkäpä mä pärjäisin myös Kertun kanssa. Kisat menivätkin hyvin ja kaksi sinivalkoista ruusuketta lähti mukaan!

Melkein puolet tunneista syksyllä 2009 menin Kertulla ja niihin tunteihin sisältyi koulu-, este-, puisto- ja maastoestetunteja. En muista enkä ole löytänyt yhtäkään kirjoitusta tunnista, mikä olisi mennyt aivan huonosti. Osallistuin muutamiin kisoihinkin syksyllä, mutta toisin kuin muistin, niin C-merkin kouluosuuden meninkin silloin Oonalla enkä Kertulla.





 2010
Kisasin edelleen eniten Kertulla ja välissä menin vain jotkut kisat Intolla tai Mitulla. Saatiin Kertun kanssa muutama sijoitus ja syksyllä osallistuin tammalla jälleen kenttiksiin. Ne sujuivat hyvin ja oltiin kolmosia kokonaisuuskisassa! Taisin aloittaa valmennuksissa käymisen myös 2010 vuonna, mutta en silloin käynyt niissä vielä niin vakituisesti.

2011
Tältä vuodelta saatiin jälleen muutama sijoitus ja starttasin seuran mestaruuksien esteosuuteen Kertulla. Sieltä ei kuitenkaan saatu sijoitusta. Parhaimmin muistan puistikset, missä tultiin neljänsiksi kun kaikki muut sijoittuneet olivat puoliverisiä tai lämpösiä. Hyvin jäi myös mieleen joulukuun estekisat missä oltiin koristeltu esteet ja laitoin kypäräänkin hienon koristenauhan.




 2012
Tältä vuodelta oon saanut Kertun kanssa kaikki ruusukkeet. Hyvin niistä on jäänyt mieleen se kun olin samalla tuntiratsastajien seuranmestari esteosuudella ja se kun sain ekaa kertaa viidennen sijan ruusukkeen. Keväällä -12 ralliteltiin pellolla lumihangessa ja Kerttu oli ihan super! Silloin myös kaaduttiin, mutta onneksi meille kummallekaan ei käynyt kuinkaan. Käytiin keväällä aktiivisesti sekä koulu- että estevalkuissa ja kesällä osallistuin kenttävalmennuksiin. Ne olivatkin vikat valmennukset mitkä menin tammalla ja se oli jokaisessa valkussa aivan ihana!

Niiden valmennusten jälkeen mun ratsastaminen Kertulla jäi vähemmälle, kun tammalle tuli yhdessä vaiheessa vähän jalkaongelmiakin. Syksy meni tutustumisessa tallin uusiin poneihin ja meninkin valkut Mitulla ja Vonnella. Vielä joulukuussa sain kuitenkin osallistua vikoihin kisoihin Kertun kanssa, estekisoihin missä sai keksiä itse oman radan. Keksin Kertun kannalta ihan vääränlaisen radan, mikä vähäsen harmittaa jälkeen päin. Tamma kuitenkin yritti parhaansa ja olin siihen tosi tyytyväinen!

2013
Viime keväältä olenkin kirjoitellut tänne kaikki mitä tein Kertun kanssa. Ohjasajokurssit sen kanssa olivat tosi kivoja ja hyödyllisiä! Opin niin paljon enemmän ohjasajosta myös ympyrällä ja myös poniagilityssa oli mukava käydä Kertun kanssa. Pääsin vielä menemään tammalla yhden tunnin keväällä ja sitten viimeisimmäksi oon sillä ratsastanut nyt viime syksynä sen irtotunnin. Kauhee ikävä meidän useamman vuoden kestänyttä yhteistä aikaa Kertun kanssa, se oli niin parasta! Tamma oli ja on edelleen se paras hevonen Vironmäeltä, toivottavasti näen sen taas pian.





3 kommenttia:

  1. Ihana kerttu! ♡ ja postaus ja video oli kans tosi kivoja! ;)

    VastaaPoista
  2. Oi!Aloitin vironmäellä 2018 ja siitä lähtien kerttu on ollut kuin luotu minulle. Nyt Kerttu on vaan niin vanha etten sillä voi enää ratsastaa. Kerttu opetti mulle miten ratsastaa. Kerttu on mun elämäni hevonen. Se aina pussailee mua ja luulee että olisin sen rapsutuspuu:) Mun ainutlaatuinen karvapallero!

    VastaaPoista