tiistai 12. helmikuuta 2013

Päivä 8

 Parin viikon ajan Sanna ei nyt pidäkään tunteja, vaan siskoni Anna sekä pari muuta pitävät niitä. Perjantaina millon meen taas tunnille, niin yks Tiia pitää sen. :D
Päiväpostaus kuitenkin taas, vaikka voisihan tässä välillä ehkäpä tehdä jonkunnäiköisiä muitakin postauksia. Kerron ainakin jossain vaiheessa kaverini lämminverisestä Ellasta, jota olen eniten hänen hevosistaan liikuttanut ja myöskin voisi kertoa Hilskarista tarkemmin. Suomenhevosruuna on siis välillä siskollani ylläpidossa tuossa lähellä naapurin tallissa yhden Ypäjältä aina sillointällöin tulevan piensuokkitamman kaverina.



Päivä 1 ; Ensimmäinen hevonen jolla ratsastin.
Päivä 2 ; Ensimmäinen hevonen jolta putosin.
Päivä 3 ; Ensimmäinen hevonen jolla ylitin esteen.
Päivä 4 ; Hevonen jota ikävöin eniten.
Päivä 5 ; Hulluin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 6 ; Kiltein hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 7 ; Hirvein hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 8 ; Hevonen jonka selkään haluaisin vielä päästä.
Päivä 9 ; Ensimmäinen lempiponi.
Päivä 10 ; Hevonen jonka kanssa olen kehittynyt eniten.
Päivä 11 ; Hevonen jolla en ole mennyt mutta haluaisin mennä.
Päivä 12 ; Uusin hevostuttavuus.
Päivä 13 ; Hevonen jolla olen hypännyt isoimman esteeni.
Päivä 14 ; Hevonen jolla on ollut onnistunein tunti.
Päivä 15 ; Hevonen jolta olen tippunut pahiten.
Päivä 16 ; Yritteliäin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 17 ; Hauskin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 18 ; Hevonen jolla on ihanimmat askeleet.
Päivä 19 ; Vaikuttavin hevonen.
Päivä 20 ; Pienen hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 21 ; Suurin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 22 ; Itsepäisin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 23 ; Hevonen jonka haluaisin omaksi.
Päivä 24 ; Elämäni tärkein hevonen


Tähän päiväkysymykseen tuli kuitenkin jälleen heti mieleen hevonen. Oikeastaan useampia, mutta kun alkaa tarkemmin miettiä kaikkia koulun, esteiden ja puistoesteiden kannalta, niin eniten haluaisin vielä päästä Impalan selkään. Suomenhevosruuna muutti oman tietoni mukaan jollekin lämminveriselle kaveriksi ja kevyeeseen käyttöön jalkavaivojen takia.
Ruuna oli erittäin mukava hoitaa ja käsitellä karsinassa muutenkin. Muistan, että sillä oli sellainen tapa ottaa heinää aina suuhunsa ja upottaa ne vesikuppiin ennen kun söi. Siitä otti yhdessä vaiheessa Kerttukin varmaan vähän oppia, mutta en enää ole nähnyt tamman niin tekevän. :3

Impala oli myöskin hyvin kiltti ratsastettava. Sen askellajitkin olivat kaikenlisäksi pehmeät, että alkeisillekin hyvä hevonen oli. Menin Impalalla tosiaan enemmän silloin, kun en ollut ratsastanut kovin montaa vuotta, mutta aina välillä toki sain sen jollekin tunnille. Menin paljon koulua ja useamman kerran esteitäkin. Impala oli mielestäni aina kiva ratsastaa mutta mitenkään erikoisemmin en sillä mennyt, muuta kuin tunneilla. Nyt olisi kiva koittaa joku kunnon koulurääkki ruunan kanssa, jos se olisi vielä mahdollista! :D





Impalalla en startannut kilpailuissa, enkä nyt oikein tiedä miksi.. Koulu- tai estekisoihin olisi periaatteessa ihan hyvin voinut mennä ruunan kanssa mutta taisi silläkin olla sitten joku vaikituinen kisaaja joka sillä halusi aina mennä. Puistoestekisoihin en uskaltanut ruunaa ikinä silloin toivoa, koska yksin puistossa kilpailutilanteessa se saattoi vähän kuskata ratsastajaansa. Nyt olisi ollut toisaalta kiva testata sitä puistossakin. :p

Viimeinen tuntini Impalan kanssa taisi olla se, kun korvasin senioritunnilla jonkun oman tuntini jonka olin ollut pois. Mentiin koulua ja ainakin keskiympyrää ratsastettiin. Impala oli sillä tunnilla tosi mukava ja muistan, etten ollut ennen sitä tuntia taas pitkään aikaan mennyt ruunalla. Se nosti käynnistäkin kivasti laukat silloin ja oli muutenkin mukava!

 Toi yks kuva missä meen Impalalla, on leiriltä monta vuotta sitten. Mentiin koulutunti ilman satulaa ja kaveri meni tuolloin Intolla. Toi kuva on paperikuvana albumissa ja siksi toi ihana laatu.. Impalalla oli muuten tosi kiva mennä ilman satulaa, koska sillä oli sen verran leveä selkä ja tasaiset askeleet, että siellä oli kiva istua! :D



:DD






2 kommenttia:

  1. ♥♥ oli se vaan niin ihana ♥ ;)) Tahtois kyllä vieläkin päästä Impalan selkään...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä! ♥ Se oli aina tosi mukava ku menin sillä. :)

      Poista