lauantai 2. helmikuuta 2013

Päivien aloitus; päivät 1 ja 2

 Joo, löysin tän yhdestä blogista ja mun oli aivan pakko ottaa tää, koska tulee melkeinpä heti mieleen joku hevonen jokaiseen päivään ja muutenkin tällaisia on hauska tehdä! ;) Mun pitäisi myöskin saada jonkunlaisia kuvia, ellen sitten vain vanhoja pistä. Lauantaisin yleensä on myös hoitopäivä, mutta tänään ei ollut..


Päivä 1 ; Ensimmäinen hevonen jolla ratsastin.
Päivä 2 ; Ensimmäinen hevonen jolta putosin.
Päivä 3 ; Ensimmäinen hevonen jolla ylitin esteen.
Päivä 4 ; Hevonen jota ikävöin eniten.
Päivä 5 ; Hulluin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 6 ; Kiltein hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 7 ; Hirvein hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 8 ; Hevonen jonka selkään haluaisin vielä päästä.
Päivä 9 ; Ensimmäinen lempiponi.
Päivä 10 ; Hevonen jonka kanssa olen kehittynyt eniten.
Päivä 11 ; Hevonen jolla en ole mennyt mutta haluaisin mennä.
Päivä 12 ; Uusin hevostuttavuus.
Päivä 13 ; Hevonen jolla olen hypännyt isoimman esteeni.
Päivä 14 ; Hevonen jolla on ollut onnistunein tunti.
Päivä 15 ; Hevonen jolta olen tippunut pahiten.
Päivä 16 ; Yritteliäin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 17 ; Hauskin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 18 ; Hevonen jolla on ihanimmat askeleet.
Päivä 19 ; Vaikuttavin hevonen.
Päivä 20 ; Pienen hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 21 ; Suurin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 22 ; Itsepäisin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 23 ; Hevonen jonka haluaisin omaksi.
Päivä 24 ; Elämäni tärkein hevonen


Elikkäs aloitetaan. Aloitin ratsastuksen talutusratsastuksessa, eikä tule yhtään mieleen, kenen selässä olin aivan ensimmäiseksi. Melko todennäköisesti menin shettistammalla Picceliinalla tai Rebellä, mutta varmasti en voi todellakaan sanoa..
Kun menin sitten viikonloppuna kahden päivän alkeiskurssille, niin sieltä muistan selvästi ponin, jolla menin ekaa kertaa ilman talutusta. Se oli risteytysponitamma Kreivitär ja siltä myöskin tipuin. :D En ihan tarkalleen muista miten siinä kävi, mutta L-päätyyn pitkällä sivulla tullessani Kreippi taisi vain vähäsen säikähtää ja väisti sivulle. Siinähän mä sitten tipsahdin enkä osannut ohjistakaan päästää irti..

Kreippi oli alkeisen näkökulmasta hurjan ilkeä poni. Tamma koitti näykkiä melko paljon ja uhitteli korvat luimussa. Kerran se mua purikin, mutten uskaltanut sanoa siitä kellekään.. :'D Kreipillä oli vähän vanhempana ihan mukava mennä, sellainen kiva poni pienemmille. Eihän se paljoa mihinkään taipunut mutta sitä en vielä silloin juurikaan ajatellut. Kerran menin myöhemmin Kreipillä ilman satulaa koulua ja kaverini meni Oonalla joka oli myöskin risteytysponi. Niillä kahdella oli sellainen tapa, että jos ratsastajalla ei ollut satulaa niin laukoissa vedettiin päätä kunnolla alas. En kuitenkaan tullut alas sillä tunnilla.

Kreippi muuttui luonteeltaan rutkasti kun sille tuli jalkavaivoja. Se tykkäsi harjauksesta ja rapsuttelusta kovasti ja oli aivan kiltti. Tamma jouduttiin lopettaa jalkavaivojen vuoksi melko korkealla iällä.. r.i.p :(




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti