keskiviikko 20. helmikuuta 2013

Päivä 9


Päivä 1 ; Ensimmäinen hevonen jolla ratsastin.
Päivä 2 ; Ensimmäinen hevonen jolta putosin.
Päivä 3 ; Ensimmäinen hevonen jolla ylitin esteen.
Päivä 4 ; Hevonen jota ikävöin eniten.
Päivä 5 ; Hulluin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 6 ; Kiltein hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 7 ; Hirvein hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 8 ; Hevonen jonka selkään haluaisin vielä päästä.
Päivä 9 ; Ensimmäinen lempiponi.
Päivä 10 ; Hevonen jonka kanssa olen kehittynyt eniten.
Päivä 11 ; Hevonen jolla en ole mennyt mutta haluaisin mennä.
Päivä 12 ; Uusin hevostuttavuus.
Päivä 13 ; Hevonen jolla olen hypännyt isoimman esteeni.
Päivä 14 ; Hevonen jolla on ollut onnistunein tunti.
Päivä 15 ; Hevonen jolta olen tippunut pahiten.
Päivä 16 ; Yritteliäin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 17 ; Hauskin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 18 ; Hevonen jolla on ihanimmat askeleet.
Päivä 19 ; Vaikuttavin hevonen.
Päivä 20 ; Pienen hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 21 ; Suurin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 22 ; Itsepäisin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 23 ; Hevonen jonka haluaisin omaksi.
Päivä 24 ; Elämäni tärkein hevonen
 
 
 Mun ensimmäinen lemppariponi oli tietysti Rebe! Menin sillä jo useasti talutuksessa ja kun aloitin ratsastuksen ihan vakituisesti niin halusin aina mennä ponilla. Sillä meninkin - ja paljon! :D
Rebe oli yleensä aika energinen tamma, joka omisti myös oman temppunsa nimittäin 'nakkikäännöksen'. Välillä kun katsoi jonkun ratsastusta Rebellä ja poni päätti tämän nopean 180 asteisen käännöksen tehdä niin näytti kun ratsastaja olisi pysähtynyt ilmaan hetkeksi ennen kun tipsahti maahan. :p
 
Rebe on kuitenkin todella mukava hoidettaessa, eikä se tehnyt käännöksiä miltei ollenkaan ratsastajille, jotka eivät vielä vaatineet ponilta niin paljoa. Hyvä alkeisponi siis! Muutenkin tamma oli aina mukana kaikissa tapahtumissa missä se toimi taluturatsastuksessa, pulkka-ajelussa tai jossakin tällaisessa. Poni kävi myös muutamissa mätsäreissä mutta en nyt muista enää miten poni pärjäsi.

Pulkka perässä. :3
 
 
Mäkin tipuin monta kertaa Rebeltä mutta se vaan oli se mun 'vakioponi', jolla aloin kisaamaankin kun uskalsin. Eniten ruusukkeita mulla taitaa vieläkin olla Rebeltä vaikka Kerttu onkin kova haastaja, en ole kuitenkaan ihan varma kummalla olen sijoittunut useammin. Olin kerran koulukilpailuissa suorittamassa perusmerkin kouluosuutta Reben kanssa ja olin niin onnellinen kun en tippunut vaikka tamma teki ainakin kolme käännöstä. Merkistä en päässyt läpi, kun toinen laukka ei tainnut nousta ollenkaan mutta kuitenkin olin onnellinen etten tippunut. :D

 Myöhemmin pääsin ponilla menemään joitain satunnaisia tunteja ja sitten en enää juuri ollenkaan kun kasvoin sen verran. Tamma oli kuitenkin jossain vaiheessa hoitoponini mutta ei tainnut olla kauaa, koska hoitoponi vaihtui sitten Orvokkiin. Reben kanssa kuitenkin touhuilin aina jotakin ja pyrin touhuamaan edelleenkin aina välillä. Raikki on ylivoimaisesti Reben paras kaveri ja otamme ne aina yhdessä kun teemme jotakin. Ne kaksi ovat semmoisia tallin maskottimummoja. ♥
 Niitä vanhoja ratsastuskuvia koulukisoista löytyy jostakin alempaa.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti