maanantai 1. huhtikuuta 2013

Päivä 15

Päivä 1 ; Ensimmäinen hevonen jolla ratsastin.
Päivä 2 ; Ensimmäinen hevonen jolta putosin.
Päivä 3 ; Ensimmäinen hevonen jolla ylitin esteen.
Päivä 4 ; Hevonen jota ikävöin eniten.
Päivä 5 ; Hulluin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 6 ; Kiltein hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 7 ; Hirvein hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 8 ; Hevonen jonka selkään haluaisin vielä päästä.
Päivä 9 ; Ensimmäinen lempiponi.
Päivä 10 ; Hevonen jonka kanssa olen kehittynyt eniten.
Päivä 11 ; Hevonen jolla en ole mennyt mutta haluaisin mennä.
Päivä 12 ; Uusin hevostuttavuus.
Päivä 13 ; Hevonen jolla olen hypännyt isoimman esteeni.
Päivä 14 ; Hevonen jolla on ollut onnistunein tunti.
Päivä 15 ; Hevonen jolta olen tippunut pahiten.
Päivä 16 ; Yritteliäin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 17 ; Hauskin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 18 ; Hevonen jolla on ihanimmat askeleet.
Päivä 19 ; Vaikuttavin hevonen.
Päivä 20 ; Pienen hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 21 ; Suurin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 22 ; Itsepäisin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 23 ; Hevonen jonka haluaisin omaksi.
Päivä 24 ; Elämäni tärkein hevonen
 

Mä oon tippunut tositosi monta kertaa, mut en ikinä mitenkää hirveen pahasti. Useimmat tippumiset ei oo jäänyt yhtää mieleen mut nää pari tippumista oli vähäsen pahempia, et nää muistaa hyvin.

Joskus sillon kun pikkupojat olivat melko uusia ja asuivat vielä ulkotallissa, nii menin Ranella maastossa. Se tais vielä olla leiri, mut en oo ihan 100% varma.. :3 Rane oli tuolloin vielä tosi mukava hoidettaessa ja maastoreissukin meni muuten hienosti, mut ku tultiin takasin tallille ja kävästiin vielä puistossa vesihaudassa nii Ranen jalasta yks pinteli aukesi.. En ollut käärinyt sitä kovin hyvin siitä päätellen ja Rane pelästyi jaloissa raahaavaa pinteliä ihan kunnolla, helposti sitä voisi luulla käärmeeksi. Ruuna laukkasi vesihaudasta ja kääntyi jyrkästi takaisin kaverien luo ja mä siinä tipsahdin soralle. T-paidalla ratsastin just sillä kertaa joten käsiin tuli mukavat haavat sorasta ja tais mua muutenkin sattua olkapäähän tai johonkin.. 
Tyhmää ku ei oo yhtäkään kuvaa missä menisin Ranella. :/




No sitte joskus myöskin useampi vuosi sitten olin Chikillä estetunnilla maneesissa. Ponilla oli silloin se vaihe, ettei meinattu päästä mistään esteestä yli ekalla tai edes useammalla yrityksellä. Onneksi tammalla ei nyt taas ole sitä vaihetta päällä! Mut nii, olin tulossa okseria enkä päässyt siitä sitten millään yli. Lähestyin estettä uudestaan ja uudestaan mutta ei.. Yks kerta Sanna käytti sitten vähän hiekkaa apuna, eli heitti hiekkaa sinne mun ja Chikin taakse. Se yleensä toimi ihan hyvin, että poni hyppäsi sitten esteen mut tälläkertaa se pelästy ja kääntyi äkkiä vasemmalle. Poni laukkasi kiireesti kauemmas ja kurvasi siinä samalla niin, et menetin tasapainon ja tipuin vasemmalle katsomosivun laitaan. Seinään siis toisin sanoen ja mulla lähti ainakin ilmat pihalle siinä tömpsähtäessä.. :D




2 kommenttia: