maanantai 12. elokuuta 2013

Päivä 24

 Tänään ensimmäisestä koulupäivästä selvitty ja saatiin tietää ratsastusaikataulut. Ratsastan nyt ensimmäisessä jaksossa maanantaisin ja keskiviikkosin molempina päivinä klo. 16.00-17.00. Tallilla pitäisi olla puol neljältä, joten pitää varmaan lähteä viimeisiltä tunneilta vähän ajoissa.

Päivä 1 ; Ensimmäinen hevonen jolla ratsastin.
Päivä 2 ; Ensimmäinen hevonen jolta putosin.
Päivä 3 ; Ensimmäinen hevonen jolla ylitin esteen.
Päivä 4 ; Hevonen jota ikävöin eniten.
Päivä 5 ; Hulluin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 6 ; Kiltein hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 7 ; Hirvein hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 8 ; Hevonen jonka selkään haluaisin vielä päästä.
Päivä 9 ; Ensimmäinen lempiponi.
Päivä 10 ; Hevonen jonka kanssa olen kehittynyt eniten.
Päivä 11 ; Hevonen jolla en ole mennyt mutta haluaisin mennä.
Päivä 12 ; Uusin hevostuttavuus.
Päivä 13 ; Hevonen jolla olen hypännyt isoimman esteeni.
Päivä 14 ; Hevonen jolla on ollut onnistunein tunti.
Päivä 15 ; Hevonen jolta olen tippunut pahiten.
Päivä 16 ; Yritteliäin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 17 ; Hauskin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 18 ; Hevonen jolla on ihanimmat askeleet.
Päivä 19 ; Vaikuttavin hevonen.
Päivä 20 ; Pienin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 21 ; Suurin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 22 ; Itsepäisin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 23 ; Hevonen jonka haluaisin omaksi.
Päivä 24 ; Elämäni tärkein hevonen

 Viimeinen päivä menossa ja kukas muukaan tähän tulisi kuin Kerttu! Varmaan jo monesti oon näitä samoja juttuja tänne kirjoittanut, mutta Kerttu siis oli ensimmäinen hevonen, mistä pidin kun siirryin ratsastamaan enemmän hevosilla kuin poneilla. Kun menin ekat kisat hevosella, menin Kertulla ja tamma sitten olikin mun kisa- ja valmennusheppa monta vuotta.






 Alkuaikoina olin aika pieni ratsastaja Kertulle, enkä saanut mennä sillä kauheesti. Toivoin muistaakseni sitä joskus sitten kisoihin ja siitä lähtikin pitkä kisakausi. Valmennuksiin osallistuin vasta paljon myöhemmin ja aika pitkään lähdinkin säännöllisesti jokaiseen kisaan ja valkkuun. Niissä aina tulikin sitten paljon opittua! :3

 Oli ihan sama mitkä kilpailut oli tulossa niin laitoin aina hevostoiveisiin Kertun ekana. Välissä menin aina jotkut kisat jollakin toisella suokilla, kuten Vekalla tai Vimpulalla. Ensimmäiset puistokisat menin Oonalla, mutta toiset Kertulla ja se oli niin paras! Kenttäkisoja järjestettiin enää yhdet mihin pääsin osallistumaan ja menin nekin Kertulla.







 Ratsastuksen lisäksi opettelin ja tein Kertun kanssa kaikenlaista muuta. Etenkin nyt viime keväänä oli kiva mennä tamman kanssa poniagilityyn ja ohjasajokursseille. Aikasemminkin puuhastelin sen kanssa kaikenlaista ja hoidin tammaa myös kauan ennen kun hoitoheppa vaihtui Mittuun. Kerttu oli vaan niin paras silloin vähän nuorempana ja se johtaa selvästi mun sijoituksissa!







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti