maanantai 2. syyskuuta 2013

Asetusharjoituksia

 Niin, se viime viikon tuntipostaus puuttuu edelleen, mutta ehkä sitten jossain välissä kun saisin ne kuvat. Tänään mulla ei taas ollut kuvaajaa, mut jäin vähän kuvailemaan tunnin jälkeen ettei tästä tulisi ihan tylsä postaus. Raahasin turvaliivin mukaan tallille, koska ei olla vielä maanantaisin hypätty ja kun viime keskiviikkona siis hypättiin niin ajattelin, että nyt hypättäisiin tämän päivän ryhmässä. Mentiin kuitenkin koulua ja mun nimen perässä luki Lilli.

 Tamma oli tänään jotenkin säpsyllä tuulella karsinassa ja koitti aika paljon väistää harjan alta, vaikka oli kiinni. Rauhoittui se kuitenkin pikkuhiljaa ja kun olin harjannut, niin pistin tammalle suojat ja pintelit. Kun menin hakemaan varusteita ni tuntui, että kaikki muut olisivat jo valmiita. Mä oon kai aina se viimeinen, tai ainakin viimeisten joukossa valmiina mutta kun en mä vaan osaa hoitaa hevosta kuntoon silleen parissa minuutissa. :D

Lilli meidän tunnin jälkeen



 Tunnilla mentiin parin pysähdyksen jälkeen vähän kauemmin pääty-ympyröitä ja ensin tuntui, että sain Lillin aika hyvin heräteltyä. Seuraavaksi Tiina kuitenkin oli jo hoputtamassa mua, että reippaammin eteen, joten ehkä se herättely ei sittenkään ihan onnistunut.. Vaihdettiin lävistäjällä suuntaa ja siirryttiin sitten jonkin ajan päästä pituushalkaisijalle.

 Keskityttiin jokaiseen kulmaan oikein tarkasti ja lisättiin myöhemmin niin, että asetus siihen suuntaan mihin päädystä lähtisi piti olla jo pituushalkaisijan puolessa välissä. Lilli oli tässä tehtävässä tosi mukava, se odotti tarkasti millon sai lähteä kääntymään ja asettui niin hyvin, että meinasin useesti olla taivuttamassa liikaa tamman kaulaa.



Yritin ottaa kivaa kuvaa molemmista mut sit ne alkoikin kinastelemaan..

 Pitkille sivuille lisättiin kaksi volttia kummallekin ja pituushalkaisijalla oli tötteröitä. Ensimmäisten välistä piti nostaa se laukka mistä suunnasta tuli ja toisten välissä siirtyä takaisin raviin. Mulla myöhästyi pari kertaa laukannostot, mutta joka kerta sain nostettua oikeen laukan. Mun istunta oli välillä vähän hukassa Lillin laukassa ja sen jälkeisessä ravissa, mutta tamma toimi hienosti!

 Mentiin sitten loppuravit ja käynnit. Olisin halunnut hoitaa Lillin pois, mutta se jatkoi seuraavalle tunnille joten annoin tamman vain toiselle ratsastajalle ja menin talliin. Pistin kamat kasaan ja kuvasin hetken heppoja pihalla. Huomasin, että seuraava ryhmä menikin pihalla kentällä, joten menin hetkeksi katsomaan niiden tuntia ja koitin näpsiä pari kuvaa.



Konsta tuli puhkimaan kameralle :p

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti