tiistai 3. syyskuuta 2013

Viime keskiviikon tunti + kesähaaste

 Mun on tehnyt jo pitkään mieli tehdä tämä yksinkertainen kesähaaste, eikä nytkään kukaan haastanut mua mutta Katja teki tän haasteen ja ilmoitti, että kuka vaan voi sen tehdä joten nappasin haasteen heti tänne.

  
Säännöt: Laita 7 kuvaa kesästäsi, selitä kuvat vain yhdellä sanalla ja haasta seitsemän muuta blogia tekemään sama.

 Ripari

 Tallinna

 Leiri

 Lenkkeily 

Leipominen

Hauskuttaja

 Parasta


 Haastan:
 + myös kuka vaan voi ottaa jos haluaa!



 Sitten viime keskiviikon tuntiin. Mulla ei ollut niin hirveä kiire ehtiä tallille, koska päästiin koulusta heti ykkösten "mopotuksen" jälkeen.. Luin listasta mun nimen perästä Arttu ja vähän myöhemmin vasta huomasin, että meillä olisi esteitä. Yleensä aina pistän turvaliivin esteille, mutta en älynnyt ottaa sitä mukaan joten menin sitten ilman.



Kaikista kuvista + videoista taas kiitokset Tiialle!


 Tunnilla oltiin osastossa aina pitkällä sivulla. Yksi kerrallaan ravattiin kevyessä ravissa toisen pitkän sivun sisäpuolella olevat kolme puomia, joilta kaarrettiin keskiympyrälle puomille.  Sain Artun nyt heräämään heti paremmin ja päästiin menemään tehtävät hyvin. Sitten piti nostaa laukka kolmen puomin jälkeen, laukata yhden puomin yli ja siirtyä taas raviin kolmelle puomille. Ne nostettiin seuraavaksi ristikoksi ja tultiin sama tehtävä. Ravissa on mun mielestä paljon vaikeempi hypätä ja esteen jälkeen mulla nousi melkein aina väärä laukka.



istuntah ..

 Yksinäinen puomikin nostettiin pieneksi pystyksi ja tultiin edelleen sama tehtävä. Arttu liikkui kivasti ja saatiin hyviä hyppyjäkin. Mun katse välillä jäi jälkeen, mutta muuten sujui ihan hyvin. Viimeisessä tehtävässä piti kääntää pystyn jälkeen ennen ristikkoa päätyyn. Ekalla kerralla unohdin sen ihan kokonaan ja mennä tupsuttelin ristikon väärältä puolelta, uralle..




 Seuraavat kerrat sujui jo paremmin. Keskityttiin eniten johtamiseen ja katseeseen. Mulla ei ollut johtamisen kanssa kauheesti ongelmia, onhan sitä jo niin paljon harjoiteltu Vironmäellä ja siirsin katseenkin ainakin melkein joka kerta ajoissa.. Vauhti meillä meinasi välillä lopahtaa, mutta yleisesti Arttu toimi tosi mukavasti! Ravattiin loppuravit ympyröillä, käveltiin loppukäynnit ja talutin Artun talliin + hoidin ponin kun se ei jatkanut. Yleisesti oon ihan tyytyväinen tuntiin ja poni oli mukava!




3 kommenttia:

  1. kiva postaus ja ihania kuvia ! ja pitääki tehä toi haaste jossain vaiheessa ;)

    VastaaPoista
  2. Oon tehnyt ton haasteen jo niin monta kertaa, että en sitä enää tee. Kiitos kuitenkin! :)

    VastaaPoista