sunnuntai 15. joulukuuta 2013

Luukku 15 - Kehitystä?


Tein silloin elokuussa postauksen, että mitä tavoitteita mulla olisi tälle kaudelle ja ajattelin sillon, että postaisin sitten talvella jotain mahdollisia kehitysjuttuja. Aika on mennyt ihan hirveen nopeesti ja nyt tämä kehityspostaus pitääkin jo toteuttaa, minkä päätin tehdä tähän 15. luukkuun. Tässä kun on mennyt vain se reilu neljä kuukautta, niin ainakaan en ole mitenkään hirmuisesti kehittynyt ratsastajana eteenpäin. Kuitenkin oon sentään itsekin huomannut edes vähäsen kehitystä joissain jutuissa.



Mitä nyt ekana mietin tota, että osaisin ratsastaa jollain esimerkiksi puokeilla, niin se asia ei ainakaan ole tässä kehittynyt oikein mihinkään eikä muutenkaan tietysti kehittyisi nopeesti. Oon päässyt menemään niin paljon enemmän suokeilla keskuksella, mitä ensin ajattelin ja ainakaan esimerkiksi Kertun kanssa en ole päässyt yhteisymmärrykseen tunneilla mitä nyt olen sillä mennyt. 

Ristolla en myöskään ole päässyt menemään, kun se tuntuu olevan sellainen hevonen, millä en ihan heti osaisi mennä. Joten, ehkä sitten joskus opin. Ainakin oon päässyt tutustumaan erilaisiin puoliverisiin ja Cassu on myös ihan erilainen, millä olin ennen tottunut menemään. Ruuna on mun mielestä oikein mukava kaikinpuolin! Tänä syksynä myös sain huomata toisella tunnilla minkä menin Miksillä, että ruuna voikin olla yllättävän mukava jos sille päälle sattuu.




En ole oppinut pahemmin mitään uusia koulukiemuroita, mutta oon päässyt hiomaan kaikenlaisia perusjuttuja erilaisten heppojen kanssa. Esteistunnassa ei ole edelleenkään kehumista, ainakin mun mielestä näyttää, että oon ihan ihmeellisessä asennossa välillä esteiden päällä ja varsinkin jalat heilahtavat aika usein liian taakse. Sentään jotain plussaa kuitenkin, koska oon nyt oppinut ihan kunnolla sen katseen esteen päällä. Tai no, välillä seuraavalle esteelle en muista katsoa tarpeeksi nopeesti mutta ainakin katson eteenpäin, enkä alas.



Sitten mun suuri ongelma oli ja on oikeestaan edelleen ne kädet, mitkä ajautuvat ihan huomaamatta suppuun tai toinen käsi väärälle puolelle kaulaa. Oon nyt aika paljon muistanut korjata aina mun käsiä, mutta kun se unohtuu edes hetkeksi niin heti ne kädet ajautuu jonnekin ihan väärään paikkaan. Kuitenkin, tässä syksyllä ainakaan mun kädet eivät ole olleet niin suuri ongelma kuin oli välillä ainakin viime keväänä. Myös olkapäät pidän nyt rennompana, ainakaan mulle ei ole niistä kertaakaan sanottu nyt syksyn aikana.



Edes vähäsen siis jotain kehitystä tullut tässä muutamassa kuukaudessa, nyt vaan pitää saada noita virheitä kokonaan pois, ettei ne palaisi takaisin. Onneksi saan aika monelta tunnilta kuvia, mistä voi hyvin katsoa kaikenlaisia juttuja mitä ei yhtään huomioi ratsastaessa. Aikalailla näitä samoja tavoitteita mulla on siis keväälle, eipä oikeastaan mitään muita erikoisempia tavotteita ole tullut mieleen.

 Muuten, ensi lauantaina ratsastan katrillissa Iitan kanssa! Ensi viikolla pitää treenailla sitten useampana päivänä. Tänään on ne estekisat ja kisaviikonlopusta tulossa jotain postausta tässä lähipäivinä.


Luukusta 15 paljastuu taas Säntti-poni! :3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti